Bladigt armband

Jag hittade en video på Youtube som visar hur man gör ett sånt här armband (Nepal chain) så jag provade om det var så pass enkelt som det såg ut.
 Det var hyfsat enkelt. Det svåra var att hålla tråden stram så det inte blev löst med glipor och synlig tråd. Att det inte gick så jättebra berodde nog mycket på att jag hade en alltför silkig och hal tråd - det är nog bättre med en lite sträv tråd.
Förutom detta så gick det rätt bra. Jag använde lite större seed beads (ca 2-3mm stora, inte så jämna i formen) och det var en ganska lämplig storlek tycker jag. Som hon säger i videon kan man använda en färg till "bladen" eller tre eller fler färger, inte två för då blir det inte så snyggt.

Videon visar mycket bra hur man gör, så jag tänker inte ge mej på några instruktioner, utan du kan kolla här:

Read Comments