13 aug. 2013

6 år i Boliden

Idag är det sex år sedan jag och mina sambosar flyttade in här i huset. Och igår var det sju år sedan sambosarna flyttade hem till mej från djurskyddet i Umeå - dom bodde alltså med mej i stan i ett år och en dag innan vi flyttade till Boliden. Och på fredag är det ett år sedan jag fick synnervsinflammation - vilket inte precis är något att fira, men det känns otroligt att det är så länge sedan - fanken vad åren går fort!
Att vi bott här i sex år känns också ganska otroligt (jag hade räknat med fem år) och några år till blir det, så då kommer jag att slå mitt rekord (som vuxen) om långvarigaste boplatsen. Nuvarande rekord är 7½ år och det var på Hemmansgatan i Ske-å innan vi alltså flyttade hit.
Vi trivs väldigt bra här i Boliden allihop och jag skulle gärna bo kvar här forever, men ansvaret för ett stort hus börjar kännas lite betungande, och så blir man ju skraltigare för varje år (och alltmer rädd för trappor), så det får nog bli en lägenhet så småningom - i stan eller Kåge (som jag ursprungligen kommer från).
För att fira sex år i eget hus har jag gjort ett nyckelhänge. Jag brukar inte bära på ett halvkilo nycklar som en del (som verkar släpa på varenda nyckel som kommit i deras ägo genom livet). Som mest har jag tre nycklar och det är om jag ska ut och cykla, då har jag en nyckel till huset, en till garaget och så den till cykellåset. Annars har jag bara husnyckeln med mej.
Det här nyckelhänget har i alla fall tre nycklar. Dom sitter på en tibetsilverring som är upphängd på en mockarem. Knuten på remmen hålls ihop med en slät kon.
Jag satte dit ett hänglås också, med nyckel (egentligen ett toggle-lås).
Men jag vet inte - det var nog snyggare utan, eller?
Åtminstone funkar ju hänglåset bra just som lås på remmen.

Inga armband har det blivit på sistone, men jag har provat ut en ny kombination eftersom jag gillar att kombinera flera armband.
Här är det ett makraméarmband med färgglada plastknappar, ett av armbanden på plastband, ett elastiskt armband med fimopärlor och cat's eyepärlor. Och så en fyrfläta av reststumpar av silkesnöre.
Jag använde 9mm breda bandfästen till det.

Och Stella har varit ute utan övervakning idag. Hon tycks ha accepterat läget och är inte så rastlös och frustrerad längre. Hmmmm, kanske bäst jag går ner och kollar var hon är - kanske har hon bara invaggat mej i falsk trygghet medan hon smidit nya rymmarplaner ...

2 kommentarer:

myrica sa...

Ibland så går tiden sakta och ibland fort, men när man tänker tillbaka på vissa saker tycker man att det var igår men då är det flera år sedan.
Ha det gott
kram

lopplisa sa...

Bästa kombinationen är kanske lägenhet och näraliggande sommarstuga? Greetings from Lissabon förresten! Här skulle jag kunna tänka mej att bo!! Mysig stad!!

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...