4 juni 2013

Virkade örhängen

Nej, jag har inte varit duktig och virkat - jag hittade dom här hjärtana i en låda i syrummet (fyra turkosa och tre gula). Så det enda jag bidrog med var att sätta dom på örkrokar.
 Däremot har jag faktiskt letat rätt på mönstret så den som vill kan virka egna - som örhängen eller julgransprydnader (som väl var den ursprungliga tanken med dom). Beskrivningen är gratis och kan skrivas ut från Drops design.
Hos Mias hemmaliv hittade jag några liknande hjärtan (men med en uddkant upptill) med illustrerad beskrivning. En annan modell hittade jag hos Slöjdmagasinet.
Andra virkade hjärtan kan du också se hos bl. a. Tant Grön.

4 kommentarer:

myrica sa...

Vilka fina örhängen,
Ha det gott
kram

lopplisa sa...

Söta! Och jag som trodde att du hade hittat din lila virknål... :)

Miris Skaparlusta sa...

Nä, min lila virknål är fortfarande spårlöst försvunnen. Jag få kanske kontakta nån siare ...

Åsa.Li sa...

Smart tänkte just, sådana behöver man ju inte virka själv:-) Om jag skulle ge mig in på att virka så skulle jag virka dem ännu mindre som mina mini mormorsrutor jag fick av syrran i julklapp.

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...