8 juni 2013

Utlottning av armband

Jag och Åsa.Li vann ju i Susannes tävling med valbara priser. Eftersom även Åsa haft en tävling tidigare så har jag tänkt att jag borde väl också kunna lotta ut lite grejer - jag har ju för mycket smycken nu för att ens rymma dom i butiken. Och så fick jag igen hela 367 kronor på skatten, så jag känner mej generös idag.
Så jag gick ner och rotade i en binge med blandade armband och plockade ut tre stycken på ren slump - och dessa blev det.
Det rosa är elastiskt med cat´s eyepärlor av akryl och strassrondeller.
Det blåvita är makrame på pärlgirlang. Det har förlängningskedja (med delfinberlock i änden) och har därmed reglerbar vidd.
Sen är det ett treradigt memorywirearmband med neonfärgade hamapärlor. Det är i barnstorlek (diam. 5,5 cm) fast även en vuxen med smala handleder kan ha det, det är ju ändå ganska flexibelt.

För att inte bryta mot några lagar så får det här bli en sorts tävling, även om det egentligen är ett lotteri. Lotteri måste man ha tillstånd för att bedriva - fast inte för att jag tror någon kommer att anmäla detta lilla lotteri till lotteriinspektionen, särskilt eftersom det är gratis att delta.
För att det ska vara en tävling måste deltagarna komma med någon motprestation. För att överhuvudtaget delta måste man ju anmäla sig och det gör man med en kommentar till detta inlägg - då har man 1 poäng. Fler poäng (upp till 5) kan ansamlas genom fler kommentarer på andra inlägg (mer än två ord). Tävlingen pågår fram t.o.m. 22 juni (alltså två veckor). Hur själva dragningen går till har jag inte funderat ut än - det beror på hur många "lotter" det blir fråga om - kanske får Ziggy förrätta dragningen.
"Va? Vem? Jag? Men jag är ju upptagen med tyginventeringen."
"Jag tror nog du kan få ledigt från den sysslan en stund, eller vad säger du, Stella?"
"Han kan ta ledigt hur länge som helst. Att anställa honom var ett misstag från början."
"Så oförskämt! Så ambitiös som jag är! Jag ska anmäla dej för förtal!"
"Du är överambitiös, det blir bara kaos av det hela."
"Det ligger kanske nåt i det, Ziggy. Men det finns så många andra jobb där dina talanger kan komma till pass."
"Det är sant, mina karriärmöjligheter är oändliga. Det där med lottdragningen verkar intressant. Jag har förresten redan hittat en låda som rymmer ett armband eller två, när det är dags att skicka vinsterna."
"Den är väl onödigt stor - det ryms ju en hel katt i den!"
"Ja, ifall du vill att jag personligen ska överlämna priserna, tänkte jag."
"Det är nog inte nödvändigt - där blev du kanske lite överambitiös igen."
"Jaha, det var ju synd för jag hade gärna velat träffa några av dina bloggvänner."
"Du får nöja dej med att hälsa här."
"Hejhej, det är jag som är Ziggy, den klart stiligaste och ambitiösaste katten i Boliden."

3 kommentarer:

myrica sa...

Klart man vill vara med i lottningen, och jag skulle inte misstro den som drar vinsterna, killen ser helt reko ut. Han är ju bara så söt.
Ha det gott
kram

lopplisa sa...

Halloj!! Klart man hänger med! Missade visst Susannes utlottning, men nu är jag med i matchen. Skriv upp mej på en lapp!
Ha det!

Susanne Johansson sa...

trevlig att även du har tävling! Jag vet inte hur många kommentarer som behövs för att få fem poäng. Jag har ialla fall bläddrat runt o kommenterat på inläggen "cenitlera o flimolera", "vattenpärlor", "broderitips med länkar till broderibloggen", "väska med ansiktsgrytlapp", Kudden med spiralerna och detta inlägget. när det gäller dina vinster i min blogg så skulle jag behöva din bostadsadress den kan du maila mig så får du ditt paket. lycka till med tävlingen!

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...