Lotteridragningen

Midsommarhelgen har bjudit på omväxlande väder. Midsommarafton var det lagom av allt, men lördag var det regn och lite åska. Idag har det blivit allt soligare och rätt så varmt.

Och idag var det dags för lottdragningen för armbanden. Eftersom det inte var fler än tre som anmält intresse så blev det helt enkelt en lottning om vem som skulle få vilket armband. Ziggy som lovat ställa upp och förrätta dragningen var väldigt upptagen av sina övriga förpliktelser (=ligga ute på bron) och han tyckte inte det var ett dugg intressant att fånga någon pappersbit. Jag blev tvungen tillverka en något roligare anordning (än att bara släppa lotterna över honom), vilket blev en sorts mobil med tre hängande trådar med varsin papperslapp på. Och eftersom det var Stella som var inne och visade ett visst intresse, så blev det hon som fick dra första lotten - det blev Myrica.

Sen gick jag ut på bron och väckte upp Ziggy, som fick dra lott nummer två som blev Susanne. Återstod lott nummer tre som var Lopplisa. Jag hade i förväg bestämt turordningen på armbanden, men det tänker jag inte avslöja här, utan det får bli en överraskning för vinnarna vilket armband dom får. Vinsten får gärna skänkas bort om den inte passar vinnaren själv, eller för all del dissekeras och återvinnas till något annat. I morgon går jag ut och köper frimärken och postar försändelserna.


Read Comments

7 kommentarer:

Susanne Johansson sa...

hurra jag fick andra pris så glad jag blev. tack Zigge för du drog mitt namn <3 . nu väntar jag på paketet skall i brevlådan. Och tack Miris för din tävling.

myrica sa...

Tack min vän så glad jag blir, jippi.
Och vilka fina som drog lotterna.
Tack än en gång
ha det gott
kram,

ps krama även dom som drog lotterna ds.

lopplisa sa...

Angenämt som tusan!! Det är alltid kul att vinna! Jag tycker att du och dina katter ska turnera land och rike runt, som ambulerande lottförättare! Det här var ju en aldrig tidigare skådad företeelse inom det området. Väntar nu med spänning på vinsten!

Miris Skaparlusta sa...

Ja, det var ju ett lyckat lotteri på så sätt att alla deltagare hade 100% chans att vinna - betydligt bättre odds än lotto! Dom inte alltför ivriga lottdragarna kan hyras - med lite tonfisk på lotterna kanske det blir mer drag i dom ...

myrica sa...

Tusen tack min vän för det fina armbandet, helt i min smak.
Ha det gott
kram

lopplisa sa...

Tackar i all hast för armbandet! Hittar nog någon liten flicka som bär det med glädje!!

lopplisa sa...

Allt väl?? Någon science fictionroman på gång??? Semester? Organisering av hemmet??

/Pia