Fiffigheter från Pinterest

Eftersom jag är helt oinspirerad för tillfället så tänkte jag låna idéer från annat håll - nämligen lite av det jag nålat upp på min Pinterest.
Och medan jag håller på med detta så ringer telefonen - dolt nummer. Eftersom jag har en väninna som av någon obegriplig anledning håller sej med dolt nummer tänkte jag att det kanske var hon, och svarade. Dumt av mej - det var Radiotjänst! Så nu åkte jag dit - för enligt lagen är en dator med inernetuppkoppling en avgiftsbelagd apparat, vilket jag tycker är en kriminell lag! Om jag ville se på tv så skulle jag skaffa en tv-apparat, men jag vill inte se på tv, jag orkar inte. Men nu måste jag betala för att jag har (utan att jag bett om det) möjlighet att se tv. Jag blir så arg så jag får nog ta en extra dos av mina blodtrycksmediciner!

Nåväl, här är mina pinterestfynd som jag hann lägga in innan jag tappade humöret.

Tyg uppspänt på spännram, "målat" med virkade garnsnoddar - riktigt häftigt! Kommer från from Rags to Couture.

Jag gjorde ju en örhängesdisplay tidigare men här kommer en knoppbräda för halsbanden. Från VisiblyMoved

En krans av band och scrapbookingpapper. Från the cards we drew

Rolig och annorlunda brosch från SMockerySmArt

Gör chokladfjärilar att dekorera midsommartårtan med - enklare än man tror! Från We Lived Happily Ever After

Efter att tårtan är uppäten kan du göra ett kuvert av tårtpappret! The Girl's Room hade den idén.

Söta små kransar av makaroner! Ismoyo's Vintage Playground

T-shirtkassar är ett fiffigt återbruk, kan göras i alla möjliga storlekar. Delia Creates.

Har man mer gott om tid kan man virka en väska istället. Från Favecrafts

Vill man ha ett pyssel som räcker hela semestern så kan väl det här vara nåt?

Read Comments

1 kommentarer:

Madeleine sa...

Vilken fin och pysslig blogg du har :D

Tack för länken!