Det kom ett paket

Jag vaknade på ett grinigt humör idag, men när jag gick ut och hämtade posten blev jag gladare. Det låg ett paket i postlådan. Uh? Javisstja!

Det var mina vinster från Susannes tävling! Tack Susanne - det blev en riktig humörhöjare! Nu ska jag fixa upphängning på dom och fundera ut var dom ska hängas, kanske blir det i butiken som inspiration till andra.

Och så passar jag på att påminna om min armbandsutlottning till vilken man kan samla poäng fram till midsommardagen.

Ziggy har varit flitigt uppvaktad senaste dagarna - många flickor som haft vägarna förbi och stannat för att klappa och leka med honom. Han är ju sån att han gärna går ut på trottoaren för att hälsa på alla som går förbi.
Fast en som han helst inte vill hälsa på kom också på besök idag - ärkefienden Tiger.
 Så här kan dom sitta och stirra på varann en lång stund, på 5-6 meters avstånd. Dom har så pass respekt för varann att dom inte slåss, utan håller på med denna utstirrningsutmaning istället.
 Det blev Ziggy som gav upp först denna gång och slank iväg, mycket försiktigt och hukande först men sen rätade han upp sej och gick hem till bron.
När Tiger konstaterat att Ziggy inte ville utmana honom mer så gick han också iväg.

Read Comments

8 kommentarer:

Susanne Johansson sa...

kul att du blev glad över dina vinster! hoppas du hittar en bra placering hemma eller i affären. skönt att paketen kom just idag. katter är roliga att studera. när Pepper o jag var på en kort promenad stöter vi på 5 katter. som tur var de inte på samma plats. annars brukar vi högst stötta på 1. som tur är tycker Pepper att dem är tråkiga djur. dem är bara roliga att jaga när dem går utanför vårt staket.

Miris Skaparlusta sa...

Ziggy anpassar sin reaktion på hundar efter hur dom beter sig mot honom. En hund som gick förbi utanför staketet skällde på honom och då gick Ziggy till attack, fast han höll sig på sin sida om staketet.

myrica sa...

Så fina vinster du fått.
Det är ju kul att vinna det kan man inte förneka.
Ja du de där killarna dom kan man inte alltid lita på, rätt som det är så smäller det, det var ju gott att dom inte rök ihop.
Ha det gott
kram

lopplisa sa...

Grattis! Jag hade också valt tulpantavlan.

lopplisa sa...

Grattis! Jag hade också valt tulpantavlan.

lopplisa sa...

Grattis! Jag hade också valt tulpantavlan.

lopplisa sa...

Nämen.. igen!! Blir tydligen så från mobben! Visserligen att jag var ute och gick, när jag kommenterade.. men ändå?!? Jag var just extra uppmärksam på att inte klicka mer än en gång, p g a förra hickfadäsen. Ändå blev det så här!!

/Svar från Vilse i trådlösheten! Vilse i trådlösheten! Vilse i trådlösheten! Vilse i trådlösheten.. etc osv mm :o)

Miris Skaparlusta sa...

Lopplisa, att det blir så där är säkert för att FRA pejlar på dej! Alla dina signaler ska filtreras genom deras datorer och denna hicka är ett tecken på att dom är osäkra på om meddelandet handlar om planerade terrorattacker eller annan samhällsomstörtande verksamhet. Det kan vara EUs jordbruksministerium som anmält dej ...