Dagens gästpysslare

Jag har senaste tiden ägnat (och mycket är det kvar) en hel del tid åt att försöka snygga till de gamla bilderna i inläggen - många är gräsligt murriga och hemska i färgen. En del går inte att få till för ursprungsbilden var så usel, men de flesta blir i alla fall bättre. Även en del nya bilder får konstiga toner hur jag än försöker få till dom, som dagens bilder som har en svagt grön ton. Programmet jag använder har jag presenterat tidigare.

Efter en sömnlös natt var det tur jag hade några pysslare här idag, så jag höll mej vaken. 
 Först kom Amanda som gjorde några smycken för skolavslutningen.
 Ett armband av en bit kedja och en bit silkesnöre med guldkulor. Hon knöt en knut mellan varje kula och snöret avslutades med guldfärgade hylsor. Kedjan sattes fast i ena hylsan och klolåset i den andra.
 Örhängen av små guldkulor och ett par större silverglittriga pärlor
 Sen gjorde Amanda också en halskedja med ett par berlocker och en liten guldängel. Ängeln är gjord med den mindre vingemodellen och har en guldfärgad blomkjol.
 Sen kom Maja och Lina som skulle göra presenter till fröknarna Marie och Maricka. Maja knåpade med askarna som fick ett glittrigt grönt band runt lockkanten och en blombukett ovanpå.
 Maja gjorde också ett par örhängen av creoler med glaschips i blått och ofärgat.
Lina gjorde halsbanden som ska ligga i askarna. Hon använde en flätad svart rem som avslutades med spiralfästen. Det stora fyrkantiga toggle-låset fungerar också som fäste för hängena (smart och snygg idé!). Kronan var ett uddahänge jag hade, fjärilen finns här.

Read Comments

1 kommentarer:

lopplisa sa...

Vad trevligt med så duktiga gästpysslare! Kan tro att presenterna går hem hos mottagarna!