Vad är detta?

Jag har upptäckt ett nytt material att pyssla med. Gissa vad?
Det är dom här hängena som jag målat med kopparfärg. Dom ser lite läskiga ut på bild får jag erkänna - kanske jag skulle ha målat dom i en annan färg ... 
När jag målat dom gjorde jag hål med en stoppnål och satte fast guldfärgade bindringar. Ser du vad hängena är gjorda av? Alla är olika och så blev dom alldeles av sig själva.
 Av ett par av dom minsta blev det ett par örhängen.
 Till halsbandet trädde jag upp hängena på ett lila silkesnöre och knöt knutar mellan varje. Sen satte jag på en guldfärgad kedja.


Okej - här är svaret på gåtan ...
*
*
*
*
*
Tunt skivade morötter som torkat ihop. Dessa kom till en dag förra veckan då jag skulle göra vitkåls- och morotssoppa. Jag skar moroten i tunna skivor (för att det skulle bli snabbare att koka), men det var en rejält stor morot så jag tyckte det blev för mycket för soppan, så en hög skivor blev över. Jag knaprade i mej några men jag gillar inte råa morötter så resten fick ligga. Sen blev dom så här. 

Read Comments

2 kommentarer:

Susanne Johansson sa...

Ha ha! Fiffigt:) Jag gissade på att det var ett material du hade hittat i skogen.

lopplisa sa...

Helknasigt! :) Gissade på något åt det organiska hållet, men kunde förstås inte lista ut exakt vad det var. Snyggt hur som helst!