Ordning på örhängena

Jag har insett att jag behöver någonstans att hänga upp örhängena för att få överblick och ordning på dom. Och eftersom jag behöver en spegel för att hitta hålen i örsnibbarna så är det ju praktiskt att ha örhängena i närheten av spegeln. Det var då jag upptäckte det här badrumsskåpets inneboende möjligheter - det har nämligen två jalusiluckor.
 Så här ser luckorna ut rättvända - jalusiribborna är lutade nedåt-utåt (bra att samla damm på). Skåpet hängde i badrummet då jag flyttade in i huset och jag tänkte från början att jag skulle måla det vitt (och även handdukshängarna), men som vanligt är det långt från tanke till handling, så det är fortfarande brunt. Och nu när jag hängde upp örhängena så tyckte jag dom gjorde sej bra mot det bruna, så det blir nog aldrig ommålat. Dom kitschiga 60-talslampetterna satt också där, dom är av porslin med glaskupor och egentligen ganska fula.
Jag lät luckorna byta plats, då blev insidan utsida och ribborna lutar nedåt-bakåt så överkanten ligger framåt och blir alltså utmärkta att hänga örhängen på. Det hade ju gått att hänga örhängena på insidan men då sticker krokarna fram som några mystiska spindelben på utsidan. Knopparna var enkla att skruva loss och flytta till den nya utsidan. Magneten däremot kunde jag inte göra nåt åt så luckorna stod och glappade. Jag provade med magnettejp på insidan och med några lager av denna så håller den vänstra luckan stängt. Den högra är mer motsträvig och det blev så att jag satte tillbaks knoppen på insidan och använder den skjutbara spegeln som regel så den låser fast knoppen.

Read Comments

8 kommentarer:

lopplisa sa...

Så jädra finurligt och praktiskt!!

lopplisa sa...

Så jädra finurligt och praktiskt!!

lopplisa sa...

Ska jag ta det en gång till? :)

lopplisa sa...

Ska jag ta det en gång till? :)

lopplisa sa...

Ska jag ta det en gång till? :)

Miris Skaparlusta sa...

Haha! Hur gick det här till, Lopplisa? Någon sorts digital hicka?

lopplisa sa...

Ingen aning!!! Vet i sjutton om jag vågar skriva något mer!!!!

Eva sa...

Smart ide Miri och dina "fula lampetter" är supersnygga. / Eva