Mera örhängen

Det har varit soligt hela veckan, fast lite svalare än under förra helgen. Men idag är det värmebölja igen, uff! Ziggy ligger mest ute på bron i nåt skuggigt hörn. Det är ett krux med att han ser mej om jag ska gå nånstans, för han ska alltid följa med. Fast för en stund sedan då jag skulle gå och posta ett brev så verkade han ligga kvar (för att det var så varmt så han inte orkade), inga ömkliga jamanden som förföljde mej. Men när jag varit till OK och postat brevet och kommit halvvägs tillbaks hem, så hörde jag detta välkända mjauande - och där satt han i skuggan bredvid postlådorna, längre hade han inte orkat för resten av vägen fanns det ingen skugga. När vi kommit hem la han sej på bron igen.
 Och jag sitter här med fläkten blåsande på mej och har inget roligare än några nya örhängen att visa upp. Fast just nu är det ju roligt att göra örhängen då jag kan använda dom själv - ett nyhetens behag är det väl. Fyra par blev det igår.
 Ett par stora akrylpärlor med drizzlat mönster i lila (finns i fler färger), pärlhattar (phsp-110) och ett par mellandelar. Tunn silverkedja (nr 28) och en liten lila pärla upptill.
 Rektangulära akrylhängen på en hängedetalj med flera öglor. I gropen i mitten limmade jag fast en liten rhinsten.
 Ett par lila akrylhängen på ett par blomformade länkar av tibetsilver. Jag har rotat djupt i lådorna med gamla bortglömda saker.
 En låda med bortglömda snäckskalspärlor tittade jag också i och hittade dessa snäckskalscoins i rosa med guldrippel. Jag satte dom på guldfärgade hattpinnar med bara en liten guldkula ovanpå.
 Jag tänkte göra ett par knappörhängen också, men då hittade jag dessa flatbacks med silvriga gropar, och dom var ju som gjorda för att limmas direkt på örstickarna. Hela 12 färger finns det av dom - vit, turkos, svart, grön, lila, blå, rosa, röd, cerise, gul, orange och brun. De är 13mm i diameter och kostar 50 öre/st.
 Jag gjorde ett par vita och ett par turkosa. Dom vita sålde jag idag.
Solkatten Stella sitter bakom katt-och-råttagardinen och spejar i kvällssolen.

Read Comments

3 kommentarer:

myrica sa...

Vilka härliga örhängen du gjort, du har en sådan snits på dom.
Solkatten är ju bara så gullig.
Ha en härlig helg
kram

lopplisa sa...

Kul att bära fina, egendesignade örhängen! Riktigt läckra! :) För egen del har jag 5 + 3 hål i mina örsnibbar, men sällan örhängen. Klarar med varierande framgång att bära örhängen nuförtiden. Endast äkta silver funkar, men ibland inte ens det :(

Miris Skaparlusta sa...

Lopplisa, så synd att du har problem med örhängen. Även om man har nickelfria örkrokar så kan man få problem för man kan vara känslig för andra metaller, t.o.m. guld.