Hobbyidéer nr 4 2006

Ett smakprov från tidningen Hobbyidéer nr 4 2006.

Skålar och fat av träfiber dekorerade med glasmosaik - läckert!
Hus av kartong med ljusslingor som lyser genom fönstren - mysigt!
Nålfiltade dynor så man slipper frysa om baken när man vill sitta ute i den inte alltför varma våren - praktiskt!
Hama/nabbi-pärlor kan smältas ihop och formas till armband bland annat.
Decoupagetekniken kan användas på det mesta!
Ännu mera decoupageidéer.
Tavlor med snäckor och stenar - riktigt snyggt!
Tavlor gjorde med runda schabloner och små prickar av reliefliner - elegant!
Spökkuddar - roliga och gulliga!
Dreadlocks av merinoull - ett alternativ för tunnhåriga!
  Tofflor sydda av tovad ull, men kan lika väl göras av feltvättade tröjor som filtat ihop sig - ett bra återbruk!


Read Comments

4 kommentarer:

Susanne Johansson sa...

många roliga idéer! Jag fastnade mest för tavlorna med snäckor

Iselind sa...

Åh vad jag saknar den tidningen! Då dom gick ihop med en annan tidning och blev till Kreativa kvinnor så gick det snabbt nerför och tidningen blev både tunnare och fick beskrivningar som inte alltid var kompletta. Mig veterligen så finns det ingen tidning som hobbyideer nu (?)

Jag har några nr i tryggt förvar som jag bläddrar i ibland och fortfarande kan få ideer ifrån :)

lopplisa sa...

Härliga idéer!! Jag föll mest för husena och spökena. Decoupage har jag gjort mycket i mina dar... garderobsdörrar, Billybokhylledörrar, dörrfoder och en massa mindre pryttlar m m.

Åsa.Li sa...

Tavelinspiration, spökena och tofflor. Tofflor till jobbet... Hummm nya ider tack:-)