En variant av vänskapsarmband

Jag tyckte dom här armbanden - en variant av vänskapsarmband - var så läckra, och så ville jag komma underfund med hur man gör dom, så jag beställde hem några. 
Dom är knutna med någon sorts pärlgarn på en stomme av silkesnöre, med en ögla i ena änden och knyttampar i andra änden. Och många läckra färger är det! 



Dom kostar 20 kr st.
Uppdatering 130516: Nr 3, 4, 7 och 8 sålda.
Det var i december jag fick dom, men att jag inte visat dom tidigare beror på att jag inte lyckades komma på hur man gjorde dom (och sen glömde jag bort det), för jag tänkte ju visa det, ifall nån ville göra såna själv.
Men häromdan hittade jag i alla fall en video på youtube som visar en snarlik knytning. Här knyts det bara över en tråd och det som används är silkesnöre även i knytningen. Det verkar inte så svårt som jag trodde när jag bara såg armbanden, och videon visar riktigt bra hur man gör, så det blir väl till att prova nån dag.
Idag har jag dock påbörjat ett annat projekt som kommer att ta lite tid - det involverar en hel del broderi. Jag satte mej i soffan i eftermiddags - i det vardagsrum som jag knappt varit in i sedan förra vintern (då jag bodde i soffan några veckor). Sen jag slängde ut tv:n har jag ju ingen direkt anledning att vara där, men nu kände jag att det nog var betydligt bekvämare att sitta i soffan, än på en stol i köket när jag ska brodera. Den enda som annars använder vardagsrummet är Stella som brukar sova i fåtöljen. Och så satte jag på stereon och spelade Il Divo vilket också var en evighet sen. Jag har knappt lyssnat på musik alls sen tv:n åkte ut, för då satte jag på radion och det är bara P1 jag hör på. Stella höll mej förstås sällskap i soffan men hon blev störd av musiken och höll på och pep mest hela tiden. Och jag blev störd av att hon blev störd. Dessutom blev jag stressad för jag har inte ro att hålla på nån längre stund med samma sak och fick verkligen anstränga mej för att sitta kvar. Men sen blev ju ögonen överansträngda efter ett tag också, så det blev inte så jättemycket sytt, men en bit på väg är det i alla fall.

Read Comments

1 kommentarer:

lopplisa sa...

Tjusiga armband! Det kommer att bli spännande och se vad du broderar!! Väntar otåligt :)