Dagens örhängen

Nu verkar mina örhål ha läkt så att jag kan byta örhängen och jag satte på mej dom där som jag började med förra veckan igen - dom som jag tappade ett av. Och så gjorde jag ett gäng nya idag.
Det blev ju bara sex par - jag skulle ha gjort sju så jag kunde ha nya varje dag i en vecka. Nåväl, jag har ju några på lager också ...
Här är i alla fall dagens produktion.
 10mm blåturkosa glaspärlor, ett par blålila mirakelpärlor och några nya berlocker och pärlhattar (detaljer om dessa längst ner i inlägget).
 Ett par lila rhinstenspärlor på hattpinnar hängda på nya blommellandelar.
 De rosa skruvade pärlorna med samma pärlhattar som de första örhängena, silverkulor och små daisies + en liten rosa pärla på toppen.
 De nya berlockerna och blommellandelar hoplänkade med en lila ponybead.
 Jag sålde dom stora gröna örhängena idag men köparen ville inte ha löven så dom gjorde jag istället ett par enkla berlockörhängen av.
Sista minuten-örhängena. Dom runda läkarna har jag haft länge, och de rektangulära akrylhängena är inte heller nya. 
 Dom nya pärlhattarna är 11mm i diameter och 3,5mm höga. Dom är riktigt silvriga och kostar bara 1 kr/st.
 Blommor av tibetsilver, 13mm i diameter, 1 kr/st. Dom har en grop i mitten på ena sida där man skulle kunna limma fast en liten liten pärla (seed bead). På andra sidan är det en platt mitt där man kan limma på en liten rhinsten t.ex.
Små bladberlocker - 18x8mm, kostar 1,50/st.

Read Comments

3 kommentarer:

lopplisa sa...

Härliga örhängen!! Hm.. trodde du var igång och broderade hej vilt! Men, det kanske du också är. Vem säger att man inte kan ha fler projekt på gång samtidigt!!

myrica sa...

Så härliga dom är dina pärlor.
Du är så himla duktig med att skapa smycken.
Ha nu en riktigt god och trevlig Pingsthelg.
Kram

Miris Skaparlusta sa...

Tack för kommentarerna! Är det pingst? - det hade jag ingen aning om! Jo, jag broderar nån stund då och då när ögonen håller och jag inte är helt hysteriskt trött - smycken gör jag när jag inte orkar göra något annat.