Dagens gissa-bild

Dagens bild - gissa vad den föreställer ...

Denna dagen har varit ofantligt varm - redan kl 7 i morse var det 18 grader och kl 12 var det uppe i drygt 27! Jag satt ute på bron i tio minuter i eftermiddags (jag har tänkt att jag ska försöka stå ut med den dosen solsken varje dag). Ziggy har legat i skuggan på bron hela dagen, han har knappt orkat komma in och äta. Jag har ställt ut en burk med vatten till honom och i afton när jag skulle byta vattnet så var vattnet i burken minst 38 grader varmt (det var varmare än fingervarmt).
Jag har alltså i stort sett hållit mej inomhus och såg till att fixa mej en sommarskjorta. I min hög av sy om-kläder fann jag en mintgrön herrskjorta som jag nu sydde om lite så den blev aningens mer feminin.
(den svarta saken i bakgrunden är Stella som ligger på sängen)
Först sydde jag två insnitt på ryggen så den blev lite mer figursydd - annars är ju herrskjortor väldigt vida och pösiga i ryggen och jag vill ha lite svank där så man inte ser alltför fet ut. Sen klippte jag av lite nertill, särskilt bakstycket som var längre och fållade om. Jag klippte bort manschetterna och så sydde jag in ett par centimeter i ärmar och sidsömmar. Jag har inte fixat ärmarna nertill än, utan jag vek bara upp dom några varv eftersom det är så jag kommer att ha dom, men jag ska sy ihop sprundet och fålla dom ändå. Den här skjortan kommer jag att ha en hel del känner jag.
Och så har jag knåpat lite på mitt broderiprojekt som börjar närma sig slutet. Kanske hinner jag klart i morgon. Om jag tar fram parasollen och en stol, så skulle jag kunna sitta ute på altanen och göra själva broderandet, men sen får jag gå in och köra lite med symaskinen.

P.S. För ett par veckor sedan fick jag en förfrågan om länkning till ett av mina inlägg. Det var från Serla som har en pysselsida om vad man kan göra av tomma toarullar. Det var mitt inlägg om presentaskar av toarullar som dom ville länka till, och det fick dom förstås! Dom hade några pysseltips på engelska men vill byta ut dom till svenska, så nu finns det lite tips från några svenska bloggar där - kolla här.

Read Comments

1 kommentarer:

lopplisa sa...

Snygg skjortan blev!! Förstår att du kommer att slita den med gott sinne! Och kul att Serla uppmärksammar din fina paketidé!!! :)