5 apr. 2013

Veckan innan påsk

Jag måste tydligen sitta här för att Ziggy ska hålla sig lugn (han ligger på stolen bredvid mej) - om jag går nånstans så blir han orolig och börjar skrika. Det var han som försvann, men han verkar vara rädd för att jag ska försvinna. Nåväl, jag kan då göra ett inlägg med några saker jag gjorde innan påsk. 
Ett par örhängesdetaljer provade jag använda på ett annorlunda sätt till ett armband. Jag satte ihop delarna med en öglepinne som jag satte en stor pärla på (den sista av dessa som jag hade kvar). Sen satte jag bomullstråd i de tre öglorna i den breda änden och knöt makramé.
Så här ser gulddetaljerna ut.
   När armbandet var klart tyckte jag det såg lite naket ut där mellan den stora pärlan och gulddelarna ...
... så jag satte några matchande pärlor på knoppinnar och satte fast dom i öglorna.
Det blev bättre då.
  Och av samma pärlor och gulddelar gjorde jag även ett par örhängen.
Ett par av dom här "påskäggen" i form av stora aluminiumpärlor använde jag som fokuspärlor på ett par enkla armband.
Tillsammans med pärlemorvita akrylpärlor och små silverdaisies på elastisk tråd.


Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...