Väska med dragkedjor

Jag tänkte att jag skulle få till ett inlägg till Susannes VÅR-utmaning. Vecka 1 gäller bokstaven V, så tänka, tänka vad börjar på V? Väska! Så idag blev det en sejour i syrummet.
Och det blev då en väska sydd av diverse olika tyger och med tre dragkedjor. Här är framsidan med en dragkedja tvärsöver hela och som är öppningen till själva väskan. Väskan är enkel till formen - helt platt - så det är bara att göra två sidor och sy ihop runtom. Men kom ihåg att öppna den där dragkedjan innan du syr ihop, annars blir det tämligen omöjligt att vända ut rätsidan sen. Axelremmen är insydd i överkanten.
Det var visserligen tjusigt med alla färgglada ränder men jag tyckte att det behövdes nåt mer, så då blev det en liten ficka (utan dragkedja). Till fickan använde jag tyget som också blev väskans baksida. Men det kändes lite blekt så då blev det en applikation på fickan för att piffa upp det hela.
  Här är min hög av dragkedjor. På tiden att jag börjar använda dom till nåt.
 Här är väskans andra sida som har två fickor med dragkedjor.
 Här sydde jag dragkedjorna fullt synliga utanpå för att få en starkare effekt av färgerna. På den större fickan blev det också en applikation.
På båda sidorna har jag sytt på en av mina egna etiketter - MiRi ORIGINAL.
Applikationerna kommer från en restbit efter denna gardin med katt och råtta och hjärtanmotiv.

Vill du vinna en väska så har du chansen hos Åsa.Li, som har en tävling som varar till 5/5 där en av hennes egenhändigt sydda väskor står på spel!

Read Comments

3 kommentarer:

Susanne Johansson sa...

Kanon fin väska! Åh.. Vad glad jag blir att du kunde vara med på min bokstavsutmaning.

Åsa.Li sa...

Smart lösning på väskan med synliga dragkedjor. Laddar för att ta itu med att lära mig sy i dragkedjor. Din kommentar hos mig gjorde mitt hjärta aldellens varmt. Tusen tack!:-)

lopplisa sa...

En gladväska efter konstens alla regler!! ♥♥!!