Rundgång i rosarött

Ett inlägg till Susannes VÅR-utmaning. Bokstaven R gäller denna vecka.
Idag har jag sytt ett kudde som passar i min röda soffa. Spiralerna har råa kanter och är sydda ganska slarvigt. Jag tänkte att det ska bli lite fransigt när kudden tvättas, vilket jag inte gjort. Jag har heller inte strukit efteråt för att spiralerna ska behålla buckligheten.
 Några olika tyger i röda, rosa och rostiga toner. Väldigt oskarp bild blev det upptäckte jag efteråt. Det här är tygbitarna till de större spiralerna, sen tog jag ett småblommigt tyg med mörkröd botten till de något mindre spiralerna som syddes på sist.
  Klipp tygbitarna runda och klipp sedan en spiral. När man syr fast spiralerna glesar man ut lite så det blir ett litet mellanrum mellan varven.
Jag försökte i möjligaste mån hålla mej till innervarvet när jag sydde på spiralerna. 

"Jag har en rosa dyna att ligga på", säger Ziggy. "Fast det är lite trångt här på stolen när jag vill sträcka på mej ..."

Read Comments

4 kommentarer:

Åsa.Li sa...

Humm spännande teknik.-) Ser snyggt ut

lopplisa sa...

Läckert! Det blev liv och rörelse i den kudden!

Susanne Johansson sa...

oj ! Detta inlägget från min utmaning måste jag ha missat.Jättefint mönster med spiralerna. men så jobbigt att sy fast dem det måste ha varit?

Miris Skaparlusta sa...

Nej, det var inte särskilt jobbigt, det var bara att sy runt några varv.