14 apr. 2013

Röjningsarbete pågår

Bordet i köket uppe, som ska föreställa mitt målarbord, har varit en katastrof de senaste månaderna. Det har förvandlats till en avstjälpningsplats för allehanda bråte - man kunde inte ens ana att det var ett bord under allt detta.
Men nu börjar jag få ett sug efter att måla och rita och göra collage, så idag påbörjade jag uppröjningsarbetet.
Så efter att har fått undan det som inte alls hör hemma på bordet så fick jag i alla fall fram en yta att hålla till på. Under bråten låg ju vaxduken som jag hållit till och kladdat på tidigare - förutom färgkladd så är det en del tapetklister efter senaste kladdprojektet som var papier machéskålar.
Men jag har mer att sortera upp. I bakgrunden på den här bilden syns lådor och en back med diverse osorterat material. Eftersom jag inte använder det här köket till matlagning så tänkte jag försöka få in mesta möjliga av materialet för att måla, klippa och klistra i skåp och lådor. Helst på ett logiskt och överskådligt vis, så först måste allting sorteras så jag ser hur mycket det är av de olika kategorierna och var det kan rymmas. Jag har ju dessutom en hel del av pappersmaterial, pannåer, färgburkar och dylikt i ett annat rum också. Det kommer att ta minst hela våren, men förhoppningsvis kan jag åstadkomma något alster under tiden ändå ...

4 kommentarer:

lopplisa sa...

Heja, heja, friskt humör!! Känner annars igen inredningsstilen på första bilden :) Chabby shock, tror jag den heter. Finns välrepresenterad hemma hos mej...

Miris Skaparlusta sa...

Härligt - då är du en sån som jag skulle kunna bjuda hem till mej! Jag blir väldigt glad då jag är hem till såna som har samma "inredningsstil", då vet man att man inte behöver bli hysterisk om personen i fråga hittar på att komma till mej. Extrema pedanter gör mej nervös.

lopplisa sa...

Visst!! Instämmer! Och.. ”Om ett rörigt skrivbord tyder på en rörig hjärna, vad tyder då ett tomt skrivbord på?” = Einstein-citat. I rest my case..

Miris Skaparlusta sa...

Haha - good point!

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...