Lite nytt

Jag har ju knappt köpt in något nytt till butiken i år, för jag har alldeles nog och vet inte längre var jag ska rymma något nytt. Men iland kan jag inte låta bli att titta in på ebay. Här är några pärlor som jag fick fajtas hårt för. En del saker köper jag till fast pris, för det är snabbt och enkelt, men vissa saker finns bara på auktion och det ger ju en liten adrenalinkick när det hettar till. Dom här färgstarka akrylpärlorna väckte mitt habegär och jag slängde in bud på fyra färger. Dom blå ville också en annan hårdnaggad budare verkligen ha. Jag fick släppa dom i första auktionen och återuppta försöket i nästa auktion. Eftersom den andra budaren tydligen var nöjd med sin vinst så kom jag billigare undan  i andra vändan. Men eftersom det verkligen var en tjusig blåfärg så tog jag även tredje auktionen med blåa, så jag fick två förpackningar av den färgen. De andra färgerna var inte lika eftertraktade så där blev det inte lika hårda fajter.
Färgerna är alltså blå, grön, röd och orange. Jag gjorde två armband av dom.
Pärlorna är facetterade och har en härlig lyster!
Jag gjorde armbanden på elastisk tråd och det gick åt 15+30 pärlor till varje.
 Pärlorna är 8x7,5mm stora och jag säljer 3 st för 1 kr så för ett armband blir det 15 kr.
Armbanden är trädda enligt den här metoden.

Samma säljare hade också de här lite annorlunda knallrosa pärlorna. De är 11mm stora och kostar 1 kr/st.

Jag gjorde örhängen och ett halsbandshänge av dom.
 + små knoppinnar, små daisies (nr 7) och en vit glaspärla.

Nu har jag ett annat paket som jag väntar på, men det innehåller inte några pärlor eller andra smyckegrejer, utan något helt annat ...

Read Comments

3 kommentarer:

lopplisa sa...

Klatchiga färger! Ser minst sagt aptitretande ut, de fina armbanden!!

Anna sa...

Gillar din blogg! Har fått massor av tips och idéer från den. Försökte länka hit från min blogg, men lyckades inte få till det ordentligt. Gör ett nytt försök imorgon.
Kolla gärna om du vill

Miris Skaparlusta sa...

Hej Anna - tack för din kommentar! Jag ser att du har nystartat din blogg, men den ser lovande ut. Snygga armband har du gjort!