Guldvittring

Jag är ju inte den som hänger med i ishockeyvärlden, men inte ens jag har kunnat undgå att fatta att nu har Skellefteå AIK rejäl guldvittring! Det kan rent av bli så att dom blir Svenska Mästare redan i morgon. Som skelleftebo måste man ju heja på dom - fast nog borde väl Luleå få vinna en match i alla fall. 

Till SAIKs ära har jag gjort ett set med örhängen och halsband i guld och svart.
  
Örhängena är gjorda på samma sätt som de med turkosa pärlor. Men här har jag använt svarta glaspärlor i två modeller - de fem som är lindade på ringen har en plattare rondellform, medan de två upptill är runda.
Lindat med guldfärgad koppartråd.
Halsbandet består av en guldfärgad kedja. På den satte jag runda pärlor på guldfärgade hattpinnar. Och så gjorde jag ett hänge av några svarta och ett par guldfärgade metallpärlor på den guldfärgade koppartråden.

Read Comments

0 kommentarer: