Ett par örhängen

Det har bara gått tre veckor sen jag gjorde hålen i öronen så än får jag väl inte ta ut plopparna. men jag gjorde ändå ett par nya örhängen igår.

På bordet låg ett par av de här guldfärgade ringarna som egentligen är pärlramar, men dom har så erbarmligt små hål att det går inte få igenom en pinne med en pärla på att sätta i mitten. Så dom får användas som ringar helt enkelt. Sen låg det också ett par turkosa akrylbikoner på bordet ...
Och så hittade jag några kristallrondeller i exakt samma turkosa nyans. Så jag lindade fast rondellerna på ringarna med guldfärgad koppartråd och satte bikonerna på öglepinnar.

Sen tänkte jag att nu kommer alla att sucka över denna kombination av guld och turkos, för det kändes som om jag gjort väldigt mycket sånt. Fast egentligen är det inte så mycket märkte jag när jag bläddrade igenom bloggen. En del har det för all del blivit mer på sistone, men innan dess var det inte så mycket. Vad jag hittade var det här armbandet och örhängena, ytterligare ett armband med örhängen (med lite blått också), i det här halsbandet var det också fler färger, sen var det makraméarmbandet med fjärilen, här var det ju en lila pärla också, creoler med turkoser, armband med nylonsnören och kedja, armbandet med guldblommor med strass, cloisonnepärlorna på det här halsbandet är turkosa eller ljusblå. Så fruktansvärt mycket var det alltså inte ...
Men...
När jag gjort dessa örhängen kom jag i alla fall på att kombinera guld med svart också, för det har jag kanske inte gjort förut. Och anledningen till att jag kom på den kombinationen var att det nu är finalmatcher mellan Skellefteå AIK och Luleå och SAIKs färger är ju svart och gult. Och vinner dom så blir det ju guld!

Read Comments

0 kommentarer: