Det lilla som blev gjort

Det blev ju inte mycket pysslat under veckan då Ziggy var försvunnen - även om det skulle varit bra att distrahera sej med nåt, men jag var för rastlös. Fast lite knåpade jag med då jag satt i butiken och väntade på att klockan skulle bli stängningsdags. Jag har haft gästpysslare hos mej också men jag orkade inte fota deras alster för jag var för trött i huvet.

 En dag bestämde jag mej för att göra några småpluttiga örhängen. Det är ju flera veckor kvar innan jag får byta ut mina håltagningspluttar, men det ska bli kul att äntligen få börja använda örhängen. Och jag tror inte jag passar i alltför stora och vräkiga örhängen (kanske vid finare tillställningar som nobelmiddagen) så till vardags kan ju dom här bli lämpliga. Det är ovala millefioripärlor i olika färgställningar som jag plockade ut och limmade på öronstickarna.
Jag gjorde tidigare ett armband av lila remmar med guldfärgade nitar. Nu har jag fått en turkos flätad rem och silverfärgade nitar, så då gjorde jag ett likadant armband av detta.
 Remmen kostar 1 kr/dm.
 Nitarna är 9x9mm stora och kostar 1 kr/st.

Read Comments

0 kommentarer: