Den Blå Gudinnan

Alla kvinnor och flickor är Gudinnor, Princessor och Drottningar. Gör din egen gudinnedocka - hon fungerar som en förstärkning av din egen inre Gudinna och är en länk till den Kosmiska Gudinnekraften! Eller nåt sånt ...

 Jag gjorde en blå Gudinna idag.
Hon är ca 18-19 cm hög.


Du kan rita en egen mall, eller använda min.
 Klipp ut mallen och nåla fast på dubbelt tyg. Gör du en egen mall så tänk på att inte göra den för smal - det ska ju bli en tredimensionell form, och en gudinna ska ju ha lite former också. Sy runt mallen och klipp ut sedan. Kom ihåg att lämna en öppning för att kunna vända ut rätsidan.
Stoppa med vadd och sy ihop öppningen. Sen är det bara att gå loss med band, pärlor, garn och vad du vill för att skapa just din egen Gudinna - läge för återbruk av lite allt möjligt. För att få mer former syr man på bröst av t.ex. pompombollar!

Read Comments

2 kommentarer:

lopplisa sa...

Wow! Vilken läcker gestaltning!! Power!!

myrica sa...

Det skulle jag behöva en gudinna på min väg.
Jag tror att jag kan ha en vid sidan om mig i bland.
Hoppas du får en trevlig helg och din gudinna är snygg.
kram