7 apr. 2013

Återbruksinspiration från Etsy

Jag har verkligen svårt att få igång kreativiteten nu, men för att förhoppningsvis få lite inspiration så gjorde jag en runda på Etsy och tittade på textilt återbruk (repurposed, recycled, upcycled) och här är lite av vad jag hittade.
Ett par tröjor med spetsduksinfällning hittade jag hos Sweetbriers. Nåt för sommarn om det skulle råka bli en sådan i år ...

En som har massor av roliga kläder är CreoleSha. Det är klänningar och tunikor hopsydda av en massa olika tyger i alla möjliga och omöjliga kombinationer - riktigt kul och klart unika skapelser.
Spetskantade benvärmare fanns hos acornolyphant.
VonksArt har en hel del galna saker hopsydda av olika tröjor. Den här tunikan är väl inget för nybörjare, men de fingerlösa vantarna kan ju vara något att börja med.

Den här jackan är ju så snygg! En sån vill jag sy! Jag gillar verkligen den där tuffa stilen med spännen och dragkedjor. SalvagedThreads har gjort den här.
En lite enklare jacka eller blus från loveflowcreations.
Och här är kappan för den verkligt ambitiösa! En helcrazy skapelse från VintageDesignByVines.

1 kommentar:

Susanne Johansson sa...

snygga idéer.! jag blev speciellt förtjust i de två första inläggen med de virkade dukarna fastsydda på en tröja.

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...