Snöbollar

Igår var det vårdagjämningsdag, men någon vår är inte inom synhåll än. I Boliden idag var det omväxlande med sol och snö - inte så värst mycket av någotdera - och fortfarande kallt, så snödrivorna ligger tryggt ännu ett tag. Och i Skåne har ni väl fått nya fina snödrivor, som ni säkert har längtat efter ...
Så då gör jag några snöbollssmycken.

Två armband med snöbollspärlor på elastisk tråd. Dom här snöbollarna smälter inte så man kan använda armbanden året om ifall man saknar vintern - bra va?
 Här har jag satt guldpärlhattar (pgh 100) på snöbollarna och så sitter det vita kubpärlor emellan - samma som jag använde till armbandet i detta inlägg.


 Till det andra armbandet har jag strassrondeller med AB-skimmer och så några pumpaformade turkospärlor.
 Sen blev det två par örhängen som matchar det första armbandet i vitt och guld.
 Inga snöbollar här men ett par "snödroppar" längst ner. I övrigt är det miniguldpärlor och de vita kubpärlorna. Allt satt på guldpinnar med liten knopp.

Det andra paret har snöbollar med pärlhattar som armbandet. Och på kedjorna sitter kubpärlorna längst ner.
Som jag nämnde i förra inlägget fungerar att sätta pärlor på pinnar som zen-meditation för mej.

Några vyer från min gård idag medan det var soligt ...
 Gräsmatta ...
 Samma gräsmatta och staketet ...
 Upplogat från min garageinfart ...
Garageinfart ...
Här på sista bilden upptäckte jag något mystiskt - ett rött hjärta! Det måste vara någon reflex, men hur den uppstått vet jag inte, något rött som skulle ha kunnat spegla sig i linsen finns inte i närheten ...

Read Comments

1 kommentarer:

Susan sa...

Rolig bild med den röda hjärtan. Mysko... :-)
Vad mycket snö ni har...