Påskkorsstygn

Inget påskpyssel blev det i år, men jag lattjade lite med ett korsstygnsprogram och gjorde ett påskbroderi i all hast.

Det får bli min påskhälsning för i år.
Varken jag själv eller nån annan hinner väl brodera det här, men här är i alla fall själva korsstygnsmönstret med färger och symboler ifall nån vill ha det. Färgerna är bara ett förslag och kan ju bytas ut efter behag - fast kycklingen borde åtminstone vara gul. Klicka på bilden så blir den stor nog att skriva ut. Om jag börjar nu så kan det kanske bli klart innan nästa påsk. Om man avstår från att brodera bakgrunden så går det ju fortare.

Read Comments

2 kommentarer:

Eva sa...

GLAD PÅSK

lopplisa sa...

Vad skoj att kunna göra virtuella korsstygnsalster.. sparar tid!! :)

Hoppas påsken har varit GOD! För egen del överdriver jag snask året om, så det blev ingen större skillnad på det planet! Allt väl?