27 mars 2013

På örat

Idag var jag till stan - första gången i år och så många fler gånger blir det inte. Det är därför det inte blivit något påskpyssel i år - jag har gruvat mej i två veckor bara för den där utflykten. Inte för att det var något särskilt jag gruvade mej för, men jag tycker bara det är så jobbigt att åka till stan. Så för att minimera dessa utflykter så ser jag till att samordna alla ärenden till samma dag, ifall det är möjligt. Nu utgick jag från det datum och den tid då jag skulle på återbesök till ögondoktor och så bokade jag tid hos tandläkaren på eftermiddan. Sen skulle jag ju också göra nya hål i öronen, så det hann jag göra först. Det blev alltså öron, ögon och tänder på samma dag - fattades bara ett näsjobb också.
300 kr för att träffa ögondoktorn i tio minuter och få veta det jag redan visste - att min syn knappast blir bättre än den är, men det är i alla fall bättre än i höstas! Då fick jag mer valuta för 680 kr hos tandläkarn, som tur var inga hål eller knäckta tänder (fast det var nära ögat i måndags då jag slängde in en näve nötter och missade att det följde med ett halvt pistagenötsskal - det sa TJONGGG! i hela huvet men tänderna höll ändå). Men hål fick jag alltså i öronen idag.
Pyttesmå lila blommor valde jag och dom är visst av plast - alltså även pinnen. Två månader ska dom sitta, sa hon som tryckte dit dom (i bruksanvisningen står det 6 veckor), innan jag får sätta dit nåt annat. Eftersom jag har bra immunförsvar så ska jag väl slippa infektioner hoppas jag, men det gäller ju att komma ihåg att man har dom där och inte petar för mycket på dom.
Lämpligt till detta så har jag skaffat hem örstickare med platta att limma på. Så jag gjorde ett par örhängen med "juveler". 
 Så här stora är dom, lite större än dom där blommorna alltså. Huruvida det här är några örhängen för mej vet jag inte, jag vill nog hellre ha nåt som hänger, men det blir nog en del små och diskreta också.
Eller nånting tufft som dom där som Åsa.Li gjorde, med dragkedjeflärpar!
Så här ser stickarna ut. Plattan är 6mm i diameter. Pris 2 kr/par
 Fina fjärilsberlocker har jag också fått. I sex färger - turkosblå, orange, rosa, grön, gul och blålila. 15x16mm stora. Dom kostar 2,50/st.
 Snabbfixade örhängen blev det av dom - bara sätta på örkrokarna.

1 kommentar:

Eva sa...

Grattis till de nya " hålen "
Du har ju massor med olika snygga örhängen att välja mellan.

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...