Hipp, hipp, huvva!

För exakt 30 år sedan tyckte jag att jag var precis lagom gammal och bestämde mej för att sluta fylla år. Tyvärr har inte kroppens förfall låtit sig hindras och varje gång man ser sig i spegeln så märker man att gapet mellan mental och fysisk ålder blir allt större och det är en beklämmande insikt. Och en gång om året tvingas man också uppdatera dom där siffrorna som man inte vill kännas vid. Idag blev jag alltså trettio år äldre än jag vill vara. Att man skulle bli klokare med åren är inget man kan trösta sej med heller, jag hade nog min klokhetspeak också för trettio år sedan. Å andra sidan kan man väl skylla på åldern om man blir tossigare också.

Lyckligtvis hann jag inte ägna mej åt så mycket åldersångest idag, för jag hade tre pyssliga och rara tjejer hos mej - det var Molly, Ebba och Milla. Det är ju sportlov här nu, men man behöver väl inte vara ute och åka skidor varje dag för det, man hinner pyssla också.

  Molly gjorde en väska av mönstrad filt och dekorerade den med en hand och en stryk-på-dekor. Ett rosa zebramönstrat ripsband blev axelrem till väskan. Hon gjorde också ett par örhängen med rosa och lila pärlor. Diademet med en blomklase (ljusmanchett) glömde jag fota, men det blev riktigt fint och hon hade det på sig när hon gick härifrån.
 Och så en orm av två hoptvinnade piprensare med små rullögon och en kluven tunga av svart filt.
Ebba gjorde också en väska av mönstrad filt, med en blå hand och giraffmönstrat band. Hon gjorde också ett halsband av den fuchsiafärgade kedjan och ett stort hjärta format av två hoptvinnade piprensare. Och så ett par örhängen i vitt och rosa.
Milla kom lite senare men satte snabbt igång med pysslandet. Det blev ett halsband med grön kedja och ett stort grönt metallhjärta. Sen klädde hon på en figurpenna med grön filt och ett glitterband. Hon gjorde också ett diadem med en pålimmad stryk-på-dekor.

Read Comments

4 kommentarer:

HH JaJa! sa...

Grattis!!!

lopplisa sa...

Beklagar sorgen! :) Förstår precis hur du menar!! Men, fina verk dina pysselkumpaner åstadkommit, dagen till ära!

Åsa.Li sa...

Grattis! Åldern sitter inte i siffrona utan i sättet att vara. Du är ung och lär nog förbli det så mycket roliga idéer som du har!:-D

Miris Skaparlusta sa...

Tack för "kondoleanserna"!