Ringar

Jag har några nya silverfärgade ringstommar och gjorde några ringar härom dan.

En ring limmade jag en liten rhinstensblomma på, men de andra gjorde jag på ett annat sätt ...      
Så här ser ringstommarna ut, de har en liten platta att limma dekorationen på och de har reglerbar vidd. De kostar 5 kr/st. 
Till de två större ringarana använde jag tvåhåliga knappar. Den vita är en uddaknapp jag hittade i gömmorna och den blågröna en av de större plastknapparna som finns i några olika färger.
Eftersom det är lite vanskligt att limma dekorationer som är betydligt större än plattan på ringen - man måste ha ett väldigt starkt lim - så knöt jag fast knapparna på stommen istället! Det är det som är vitsen med tvåhåliga knappar. Ringstommen har ju öppningar på sidan om plattan och genom att trä tråden genom knapphålen och vidare under plattan via öppningarna så kan man knyta fast knappen. Jag använde den platta elastiska tråden som är superstark, och knöt ihop under knappen (knuten anas på bilden).
Jag satte en stor rund pärla ovanpå knappen (ringen ser ut som en napp, haha) och här syns det att tråden också går genom pärlan så alltihop hålls samman. Således behövdes inget lim alls till denna ring.

Den vita knappen knöts fast på ringstommen (men jag satte lite lim under den också), och en scrapbookingdekoration och en glittrig ring limmades på knappen.
Lite 60-talsaktig tycker jag den ser ut.

Med en dekoration i samma storlek som plattan på ringen så här är det minimal risk att den bryts loss, så då är det ju bara att limma.
 Jag gjorde en till ring idag då jag väntade på en söndagskund. Det här är en lila blomknapp och en millefioriglaspärla som är lite platt och passade bra i knappens försänkning. Jag knöt fast knappen och pärlan precis som på den första ringen.

Read Comments

1 kommentarer:

myrica sa...

Vilka fina ringar,och dom ser inte ut som knappar som du använt, stiligt.
kram