Bandpärlor

Jag fick idén till dom här pärlorna igår kväll när jag lagt mej och lyckades faktiskt komma ihåg det till idag. Dom är gjorda på samma sätt som man kan göra papperspärlor - faktiskt gjorde jag ju papperspärlor så här en gång med raka kanter istället för spolformade (avlånga triangelformade remsor) som man oftast gör.  

Man kan provrulla en pärla först till lagom storlek och sen mäta hur långt band som behövs. Mina bandstumpar är 16 cm långa. För att rulla pärlorna använde jag en virkkrok (3½) som gav ett lämpligt stort hål.
Man kan använda lim eller dubbelhäftande tejp för att hålla ihop pärlorna. Jag använde dubbelhäftande tejp. Använder du tejp så lämna en första bit otejpad på bandet så du inte tejpar fast pinnen också när du börjar rulla.
Jag kompletterade bandpärlorna med vita avlånga akrylpärlor och trädde upp allt på ett bomullssnöre.


Read Comments

1 kommentarer:

Åsa.Li sa...

Snyggt! Smart sätt att använda bandstumpar till.