15 jan. 2013

Spindlar och skorpioner!

Uuuiiish! Otäcka kryp i min postlåda idag! Det var knappt jag förmådde att packa upp dom här spindlarna - skorpionerna är inte lika hemska.
Jag har fyra av vardera, men två av spindlarna är redan tingade - jag känner folk som tycker att såna här otäcka kryp är läckra ...
Om nån vill köpa av dom som finns kvar, så kostar bägge varianterna 20 kr/st.
Om man tittar noga (klicka upp en större bild) så ser man att dom har lite håriga ben. Jag föredrar husdjur med fyra håriga ben framför åtta ...
Spindlarna är ingjutna i ett material som är ljust gulgrönt i ljus. Hängena är 35x28mm stora.
 I mörkret blir det grönt självlysande.
 Hängena sitter på en tvinnad svart rem med knutlås, 44 cm lång.

 Skorpioner tillhör också gruppen spindeldjur, det kan man lista ut genom att även dom har åtta ben.
 Skorpionerna är gjutna i blått som inte blir självlysande. Hänget är 40x30/25mm och sitter på en nyckelring som är 28mm.
Jag skulle inte vilja ha såna här heller, kravlande i huset eller på gården ... Dom här är ju inte så stora så förmodligen dör man inte av ett sting, men det gör nog jäkligt ont ...

1 kommentar:

myrica sa...

Nja det är väl inte min smak på halsband. Men det är tufft ändå.
kram

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...