27 jan. 2013

Kopparhalsband med omgjorda delar

Allt behöver inte användas som det kanske är tänkt - vissa saker kan omformas och bli något annat.
  Halsband gjort av långa koniska pärlhattar som jag vek ut. Det blev tre "löv" som jag länkade ihop och satte på en kopparkedja.
Jag limmade på lila rhinstenar på ett par för detta ändamål lämpliga ytor, för att få lite mer färg på smycket.
Så här såg konerna ut från början. Dom är 35mm långa och kostar 2 kr/st. Jag har inte gjort något av dom i den här formen - jag köpte dom bara för att dom såg lite mystiskt annorlunda ut ...
Och så här ser dom ut i utplattat tillstånd, fortfarande lite mystiskt annorlunda. Det är ganska tunn metall så det är enkelt att öppna upp dom.
Upptill blir det som ett slags horn och dessa utnyttjade jag för att fästa splitringarna som jag använde till att länka ihop delarna - det var bara att vika "hornen" bakåt kring ringarna.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...