Inspirerad av Julia

Som jag nämnde i inlägget igår, så blev jag inspirerad av Julias skapelser.  Hon hade ju bland annat gjort ett makraméarmband med tvåradiga mellandelar med strass. Jag plockade upp en påse med guldfärgade tvåradiga och det var dom här fjärilarna, så jag tog en av dom och satte igång med ett armband.
  Jag kompletterade med några små guldkulor (5mm) och så blev det ett turkost bomullsnöre.
  Jag har ju kvar en del av de andra tvåradiga med strass (både guldfärgade och silver). Det var nära att jag blev av med alla guldfärgade, men eftersom jag beslutat att inte sälja på postorder mer så fick jag göra en hugad köpare besviken. Eftersom dom dessutom inte går att få tag i nu så var jag extra motvillig att skicka iväg dom jag hade med posten. Jag vill ju gärna ha några själv också ...
 Julia hade ju också gjort ett halsband med den silverfärgade flätade remmen och jag tänkte att jag skulle göra något med den också. Men det blev ju något helt annat. Jag råkade nämligen kolla lite på Ebay (ja, jag ska  inte beställa nåt mer på ett tag, men titta får man väl?) och råkade hitta några snygga nitar. Då kom jag ihåg att jag har ju såna där nitar med taggar. Så jag letade rätt på dom, och det var när jag funderade på hur jag skulle använda dom (jag hade inget lämpligt att fästa dom på inom räckhåll) som jag kom på att jag kunde kombinera dom med silverflätan.
Dom är väl 10x10mm gissar jag (glömde mäta), fyrkantiga platta och med fyra piggar. Jag vek in två motstående piggar och så klämde jag fast två rader av remmen med de två andra piggarna.
 Så här ser det alltså ut på baksidan.
 Remändarna sattes ihop med dessa fästen och så blev det ett klolås och en förlängningskedja.
Jag satte nitarna med ett litet mellanrum så man kan skymta remmarna mellan dom.
 När jag sen rotade i en låda för att hitta nåt att göra ett vanligt simpelt elastiskt armband av, så hittade jag de silverpläterade fyrkantiga glaspärlorna, och när jag ändå var inne på fyrkantigt så kompletterade jag dem med svarta kubpärlor. Så det blev två armband med fyrkantigt tema.
 Som silverfärgade är inte kubformade utan mer platta.

 Sen fick det bli ett par örhängen också. Det är allt-i-ettcreoler på vilka jag bara trädde strassrondeller, små silverkulor och så ett par pandorapärlor.

Read Comments

1 kommentarer:

myrica sa...

Så fina armband du gjort, jag gillar dom
Kram