Bälte med duschdraperiringar till spänne

Jag måste ju hinna göra något till Susannes återbruksutmaning i veckan också, men jag har varit trött och slö så det har inte riktigt velat lossna. Men nu tvärgjorde jag en grej - mitt där jag satt framför datorn så bestämde jag mej för att göra det här bältet. Idén fick jag häromdan då jag hittade en bunt duschdraperiringar i en låda. Nu behövde jag bara leta rätt på ett passande tyg ...

Det jag hittade var en rest av ett tyg som en gång varit en duk, randig i blåa nyanser, lite jeansaktigt. Jag vek tyget tredubbelt för att få det lagom tjockt för ett bälte - det får ju inte bli för klumpigt med den här typen av spänne, men ändå tillräckligt stadigt för att hålla formen. Den fria ände sydde jag pilformad.
 Så här ser duschdraperiringarna ut, lite bredare i ena änden. Även om det är en öppning på ena sidan så är dom tillräckligt stabila för att hålla när jag drar åt bältet (om jag drar åt ordentlig och sen vräker i mej en massa mat kanske dom kroknar ändå så det får jag väl låta bli).
  När man har sytt själva bältet stoppar man ena änden genom ringarna och syr fast. Det gick så snabbt att sy detta bälte så datorn som jag lämnade bara helt abrupt hann inte ens gå ner i viloläge!

Read Comments

4 kommentarer:

Åsa.Li sa...

Super! Vilket bra användningsområde för ringarna. Skulle säker vara snyggt som band på en väska också:-)

lopplisa sa...

Smart är bara förnamnet!! :)

Sanna sa...

Supersmart! =)

Susanne Johansson sa...

Snyggt och uppfinningsrikt! Den idéen skulle jag aldrig komma på.