Frostigt!

Idag var det som mest -22,3 grader! Nu är det "bara" 21,9 ... Ziggy kände på sej att det var kallt så han låg hopkurad mellan kuddarna i soffan mest hela dan. Nu i afton bestämde han sej gör att göra ett försök att gå ut i alla fall. Jag vet inte om han ens gick från bron - det dröjde inte många minuter innan jag hörde något skrapa bak på dörren och så brukar han inte göra, så han var nog rätt desperat om att få komma in igen ...

Det var rätt varmt i butiken i alla fall, så pass att jag kunde ta av mej halsduken (eftersom jag tycker det drar i nacken så har jag halsduk nästan jämt, även inomhus).
När jag skulle låsa i afton såg jag det här "trädet" på rutan ... Kylan kan skapa vackra former ändå ...

Som vanligt använde jag en stor del av tiden i butiken med att leta efter försvunna saker. Men inte hittade jag det jag letade efter. Däremot hittade jag några såna här hängefästen och det var ju länge sedan jag gjorde nåt med dom, så nu blev det ett hänge.
Jag använde vita långa rispärlor och glaskubpärlor i olika färger.
De färdiga remmarna har för tjocka spiralfästen för att gå igenom hålen i det här hänget, så jag gjorde en rem själv med den röda flätade remmen - då kunde jag sätta på ena spiralfästet efter att jag trätt remmen genom hålen.
Jag har beställt metervara av silverfärgad och guldfärgad sån här flätad läderrem som förhoppningsvis dyker upp innan jul.

Read Comments

1 kommentarer:

myrica sa...

Vilken härlig bil du fångat på rutan, läcker.
HA det gott
kram