Frostig dag i svart och silver

Ännu en svinkall dag (- 21), efter några relativt milda dagar (- 4- -8). Men det var ju soligt och vackert den lilla stund solen var uppe!
Man kan ju tycka att det varit mer frestande att pyssla med varmare material än metall en sån här dag, men det blev mest metallarbeten ändå. Armbandet hade jag börjat med i lördags, och igår fick jag en ny svart kedja så ett halsband med den kedjan skulle ju kunna matcha armbandet tyckte jag. 
 Armbandet är gjort av svart koppartråd och silverfärgade bindringar.
Tråden är lätt att böja men ändå ganska stabil. Jag böjde för hand utan nån mall så böjarna är inte exakt lika - vill man ha det riktigt snyggt finns det särskilda redskap med peggar att böja tråden runt. Det knepiga var i alla fall att få dit alla bindringar som ska hålla ihop - även om det är ganska styvt ändå så skulle ju armbandet lätt kunna dras ut om inte något höll ihop böjarna.

Ändarna knorrade jag till och så avlutade jag med ett klolås och en förlängningskedja med en svart pärla.
Den nya svarta kedjan ser ut så här. Länkarna är ca 4x3mm stora. Kedjan kostar 2 kr/dm. Jag lägger in den i inlägget med andra färgade kedjor.
Jag satte helt enkelt bara på några av de silvriga löven.

Det blev ett knäpplås på det här halsbandet också, dom är väldigt bekväma och enkla att knäppa.
Idag var det nya frostformationer på dörrutan - frostgranar!

Read Comments

0 kommentarer: