Tavlor "Julgranskulor"

Det jag gillar med julen är ju ljusen och glittret. Och nu börjar det vara dags att stoppa i kontakten till ljusslingorna, elljusstakar och stjärnor - jag har faktiskt en och annan slinga och annat som hänger uppe året runt men som knappast märks så länge jag inte stoppar i kontakten. Någon julgran har jag däremot inte. Jag hade en plastgran en gång i tiden, men vid en flytt 1996 fick den och en massa annat åka med en full släp och en full kombibil till kvinnojouren i Skellefteå - kanske fick någon annan glädje av den då (elljusen satt fortfarande kvar på grenarna). När jag hade flyttat till Boliden satte jag första julen upp ett ljusnät på en vägg i hallen och på detta nät hängde jag upp alla julgransbollar och annat pynt - det blev en alternativ julgran. Om jag orkar kanske jag gör om detta i år också.
Men nu har jag också gjort några alternativa julgransbollar - i form av fyra tavlor.

  Jag har använt målarduk på kilram 15x15 cm. 
Jag målade dom och limmade på grundformerna i silver och guld (glömde fota dom runda guldfärgade).
Sen dekorerades formerna med en massa olika band och lite papper och glitter. Grankvistarna var enklast att måla.



Read Comments

3 kommentarer:

myrica sa...

Vilka tavlor,fina.
Jag vill önska dig en trevlig Advent.
kram

Susanne Johansson sa...

Så fina helt i min smak! Din idé kommer jag troligen att spinna vidare på med en länk kopplad till din blogg. ha en bra advent Mirris :)

Susanne Johansson sa...

nu har jag spunnit vidare på dina tavlor genom att ha plockat ut dina julgranskulor.
http://haggalen.blogspot.se/2012/12/platta-julgranskulor.html?m=0