29 nov. 2012

Städfynd

Det roliga med att inte ha full koll på allt pysselmaterial, är att man kan göra överraskande fynd när man röjer i röran. Idag gjorde jag en liten röjning och hittade ett par saker.
 Jag hittade en påse med några riktigt tjusiga kristalldroppar, som jag inte har det minsta minne av att jag sett förut. Kanske har dom legat bortglömda i flera år! Dropparna är 18x13x9,5mm stora och färgen är som på bilden - lite svårbenämnd men "Pommac" kanske?. Jag har åtta kvar efter att jag gjort örhängena nedan. Jag tar 5 kr/st för kristalldropparna ifall nån vill köpa. 
Till örhängena använde jag också två bitar av den tunnare guldfärgade color craft-tråden. Jag gjorde först en ögla i ena änden och stoppade sedan tråden genom droppen uppifrån. Sen lindade jag bara tråden några varv runt droppen och avslutade med att snurra runt öglan, och så satte jag på guldfärgade örkrokar.

Jag hittade också ett återvinningsarmband gjort av tunna ledningstrådar i olika färger.
 Eftersom det är metall inuti plasten är det bara att tvinna runt och knipsa av när det är färdigt, det håller formen. Det är sex trådar (tror jag) i fyra olika färger.
 Jag hade gjort en krok i ena änden och en ögla i den andra som lås. Från öglan har jag bara snurrat runt trådarna över bunten fram till kroken

 Jag hittade också en härva med såna här kabeltrådar i en massa olika färger. Exakt vad det är för kablar dom plockats ut ur vet jag inte, men någon typ av elektronikkabel är det. Tjocka kablar kan innehålla rätt många trådar, så släng inget utan att skala av och kolla innehållet först.
En del av trådarna är extra roliga med tvåfärgat överdrag ...

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...