7 nov. 2012

Kuddar med fågelmotiv

Piffa upp i soffan med nya kuddar inför vinterns hemmasittarkvällar. Jag är så sugen på att börja sy, men jag kan inte ens klippa rakt just nu, så jag får nöja mej med att titta på inspirerande bilder ... Här är några jag hittat ...
Ugglor eller småfåglar - kuddar med söta applikationer av filt från Sukanarts Etsy-shop (fler modeller hittar du också där).
 Av diverse tygrester - kan varieras i det oändliga. Från Fongstudios Etsy-shop
Hos EllaLouDesigns  på Flickr hittade jag dessa.
Broderad ugglekudde från justjacqs blogg.
Lapptäcksteknik och applikation från bahamadawn på Flickr.
Stiliserat tryckt motiv från Lowe´s creative ideas. Pdf-fil att skriva ut och göra stencilen efter finns här.
Söt applicerad uggla. Enkelt att rita en mall i liknade stil i valfri storlek. Den här kudden hittade jag i Birdie and Dots Etsyshop.
Ugglekudde i flera olika tekniker, från Tracy B Designs Etsyshop.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...