Armband med vintageknapp


Förra veckan gjorde jag ett vanligt makraméarmband i svart med silverkulor, fast med en stor läcker knapp som centerpiece. Alla såna här knappar med en hank på baksidan kan användas så här. 
Just denna knapp har jag bara några stycken av och det är inget jag kan få hem mer av ...
 Jag har varit lite rädd om dom just för att dom är tämligen unika, men vill någon köpa en eller ett par så går det bra. Dom är 22mm i diameter. Pris 10 kr/st.
Dom ser ju ut som metall men det är nog någon sorts plastmaterial. Hur gamla dom är vet jag inte, men dom är som synes från den tiden då knappar såldes uppsydda på kartong - inte minst den sirliga guldbården på kartongen avslöjar att det är vintageknappar.

Även knappar med två eller fyra hål kan användas till annat än att knäppa med, så här t.ex. ...
eller så här med snäckskalsknappar ...

eller sättas på fästen som hängen ...

Dom kan också länkas ihop med stora bindringar ...

Read Comments

0 kommentarer: