Tibetsilverörhängen med blommor och blad

Tur man har lite bortglömda saker att plocka fram ibland. Eftersom jag inte gjort nånting i veckan - jag får inte ihop kombinationen att både använda ögonen och tänka samtidigt, trots min fantastiska lupplampa - så tittade jag i utkastmappen efter nåt påbörjat och bortglömt inlägg att damma av. Då hittade jag dessa örhängen med några nya berlocker.

Örhängena består av ett par förlängningskedjor som jag satt blomberlocker på, och de här bladberlockerna (eller om det ska föreställa fjädrar).
Berlockerna är 29x8mm stora och kostar 3 kr/st. En riktig fjäderberlock finns här.

Och idag blev det vinter igen. Den första snön for ju efter ett par dagar, och sen har vi haft en del soliga men kalla dagar. Idag var det sol mitt på dan, men i afton började det snöa och nu är det några centimeter.
När jag släppte in Ziggy för en stund sedan, såg jag hans larvspår på garageinfarten ...

Read Comments

0 kommentarer: