Inte mycket men lite ...

Det enda det är mycket av nu är snö - det har vräkt ner hela dan idag också! Och nu är det också nån minusgrad så det ligger garanterat kvar ett tag. Usch! Jag som ska till stan i morgon och då är frågan vad man ska ha på fötterna ... Är det blött och moddigt (mest troligt) så blir det förstås allvädersstövlarna. men enligt väderprognosen på yr.no så kan det vara minusgrader på förmiddan och då kan det ju bli isigt, så kanske man får gardera sig med broddar ... Eftersom jag har en timme på mej innan jag ska vara på ögon så tänkte jag för övrigt besöka en skobutik och se om jag hittar några nya allvädersstövlar för dom jag har, har så där 22 år på nacken (jag ärvde dom efter Tim när han var 11 år och växte ur dom), så dom har hållit bra och är förvisso hela än, men börjar kännas lite utnötta i sulorna.
I övrigt har mitt humör varit något bättre idag - jag lyckades ta mej samman och ringa en hantverkare för att få lite snickerihjälp här i huset, så det kändes skönt att ha klarat av själva ringeriet i alla fall (lider av telefonfobi). Nu behöver jag också få tag i en rörmokare, så kan jag sen slappna av lite.
Men förutom det, blev det som vanligt inget gjort. Fast jag har fått lite ny färgad aluminiumtråd och bara för att kunna visa upp det så var jag för skams skull tvungen göra åtminstone nåt litet. Så det blev en ring.

Aluminiumtråden är mycket mjuk och lättformad. Faktiskt så mjuk att man får vara försiktig med verktyg - det syns klämmärken efter tången jag höll fast med när jag gjorde knorrarna ...
 Jag tog en bit tråd och rullade ihop ändarna och hakade ihop dom så ringen hålls ihop.
Sen limmade jag en pärlhatt på den övre knorren ...
Här är svart, turkosbå, grön, ljusröd, lila och silverfärgad tråd. Den är 1,5mm tjock och kostar 5 kr/m. Jag har 20 meter av vardera färg utom den silverfärgade som bara är 10 meter.
Jag har också lite av en tjockare aluminiumtråd i svart och guld och en styvare variant i silverfärg.
En styvare tråd är också den färgade koppartråden som finns i två tjocklekar.
En annan ring gjorde jag av memorywire i ringstorlek. 

Read Comments

0 kommentarer: