10 okt. 2012

Gårdagens gästpysslare

Tur att jag har mina gästpysslare som förser mej med inlägg till bloggen och påminner mej om glömda inlägg ... Igår var Maja här med sin lillasyster Linnea och mormor.
 Linnea blev förtjust i sammetshjärtana och gjorde ett armband med dessa i olika färger på elastisk tråd. Det blev ett par änglaörhängen också med sammetskjolar.
 Det är de mindre vingarna som använts till dessa änglar, dom som är 15x7mm. Huvudena är några uddapärlor som låg på bordet. Maja gjorde också ett par till sig själv med mörklila kjolar (som jag inte hann fota). Linneas örhängen har som synes inga örkrokar utan de är försedda med magnetlås istället - det är ett alternativ för den som inte har hål i öronen!
Maja gjorde också en halskedja med ett ankare. Och så ett nyckelrings/mobilsmycke med turkosa glaspärlor och havstemaberlocker.
Mormor ägnade sig åt att restaurera några gamla halsband med bland annat nya lås.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...