5 sep. 2012

Tisdagens gästpysslare

Igår var det lite grinigt väder på eftermiddan, så Maja, Lovisa, Lina och Agnes bestämde sig för att komma till mej och pyssla lite ...
 Majas örhängen med metallbokstäver och metallpläterade glaspärlor på creolringar.
 Lovisa gillade steam punk-hänget i brons och satte det på en rem. Det här hänget kommer i ett senare inlägg - tillsammans med ett annat i steam punk-stil - men jag kan avslöja att det är 49x38mm stort och kostar 9 kr.
Lina knåpade med att sätta små klolås på diverse hängen som sen sattes på en silverfärgad kedja (nr 24). Förutom metallbokstäverna är det en emaljerad fjäril, två akrylprismor (som egentligen sitter på hängefästen, fast hon bytte bort dom). Och så är det en svan som hörde till ett gäng emaljerade berlocker som jag inte hunnit visa ... Låset är lite annorlunda och det hade jag nog bara detta enda av ...
Agnes sydde en härligt lila väska av en bit filt. Hon sydde ihop den med moulinégarn och langettstygn och dekorerade med en satinblomma och några prickiga knappar.

1 kommentar:

myrica sa...

Så fina tyg blommor du har, jag får nog sätta mig att beställa lite av dig.
Det kommer.
Ha en trevlig helg
kram

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...