21 sep. 2012

Pysselterapi för svagsynta

Jag vill ha det gamla Blogger-gränssnittet tillbaks! Vad tycker ni andra som har en blogspot-blogg? Det gamla var mycket mer överskådligt och lättarbetat tycker jag, nu blir jag bara frustrerad när jag inte hittar funktionerna, men man lär sig väl. 
När jag pysslade med alla änglahängen blev det också några örhängen utan vingar. Det är ju enkelt att göra såna här hängen även när man inte ser så bra, så det funkar som pysselterapi för synsvaga. Mitt högeröga är nämligen fortfarande inte till någon direkt nytta - det  är inte ett dugg bättre än för två veckor sedan. Men nu har jag fått kallelse till neurologen i Umeå, så jag ska dit 3/10 - jag fick ju komma riktigt fort (knappt 5 veckor från remiss!) - annars är väntetiden 9-13 veckor!!. Den långa väntetiden beror väl på att neurocentrum på NUS har halva Sverige som upptagningsområde - från Sundsvall till Kiruna! Tur det är relativt glesbefolkat här uppe, Västerbotten har faktiskt bästa neurologtätheten per invånarantal i Sverige, men landet som helhet är visst näst sämst i Europa. I alla fall ska det bli intressant att höra vad dom hittar i mitt huvud - förhoppningsvis en hjärna åtminstone. Och om dom kan hitta avstängningsknappen som försvann för minst 12 år sedan så vore det en bonus - den där man trycker på när man ska somna på kvällen alltså ...
Här är i alla fall lite örhängen!
Marmorerade gröna pandorapärlor, turkosblå kristallrondeller och guldfärgade pärlhattar och snöflingedaisies i lager på lager. Och så några guldfärgade minipärlor.
Rhinstenspärlor som skimrar i guld och ceriselila och röda kristallrondeller. Guldfärgade minipärlor och snöflingedaisies (samma som ovan).
Stora CCB-kulor i silverfärg trädda på en bit dubbelvikt silverfärgad kedja.
Det här var från början ormlänkshängen, och jag bytte bara ut hängefästena mot örkrokar.
 Ett par pandorapärlor av blått glas med bladmönster (hade fem såna så nu är det bara tre kvar) och så några cat´s eye-pärlor, vita och blåsvarta.
 Ett par änglaörhängen till, som inte hann vara med i ängelminglet. Samma vita cat´s eye-pärlor som ovan + ett par mindre, och glasklara akrylvingar.
 Trollsländevingar, kedja, en liten pärla och pärlhatt.
Blå zebramönstrade pandorapärlor, vita akryldroppar och 6mm runda. Några olika pärlhattar.

1 kommentar:

myrica sa...

Vilka fina örhängen du gjort.
Ha en bra dag
kram

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...