22 aug. 2012

Ripsband

Ripsbanden har jag nu fått alla av, så här är dom. Jag hade beställt en bunt smakprover och dom är 9 dm långa. Men en del av banden finns det mer av (4,5 meter i nuläget). Jag visar först alla 10mm breda band och sen är det en samlingsbild med dom som det finns mer av. Och så är det 6 band som är 16mm breda. De som är 10mm kostar 1 kr/dm (8 kr/m). 16mm kostar 12 kr/m. Jag hoppas bilderna är någorlunda rättvisande i färgerna (mitt färgseende är inte helt pålitligt just nu), men annars får jag kolla på dom i morgon och lägga in färgbeskrivningar där det kan behövas.
Alla ripsbanden är av polyester och mycket mjuka och smidiga. Passar utmärkt till scrapbooking, syprojekt och en massa annat. Nr 3 är nougatbrunt inte grått som det kanske ser ut som. Nr 4 är ljusrosa.

Närbild på nr 7 & 8.
Fjärilar och hjärtan.
Lite närmare titt på nr 11,12 & 13 ...

... och 14 & 15.
Juliga band. Nr 21 & 22 har mönster av körsbär och snöflingor, vet inte hur det passar ihop, men söta är dom.

Fina på julkorten t.ex ...
Olika färger med snöflingor på.
Nr 28 är naturvitt, medan nr 29 är vitt så det är inte bara att bilden är konstig i tonen ...
Djuriska mönster.
Giraff?
Nr 44 är brunt med rosa hjärtan. Nr 45 är svart med söta kärlekskaniner i vitt och rosa.
Här är dom band som det finns mer av. Klicka på bilden så ser du bättre.
Och så de 16mm breda banden.
Gult, orange, lila
Rött och turkost, och så ett grönt med fjärilar.

3 kommentarer:

myrica sa...

Så många fina band.
Hoppas det är bättre med ditt öga.
HA det gott
kram

Tanja Jönsson sa...

Hej jag undrar var du har köpt dina ribbsband speciellt Blå giraff, rosa ankar och rosa cupcake? Tacksam för svar��

Miris Skaparlusta sa...

Hej Tanja! Jag har köpt alla ripsband på Ebay. Sök på grosgrain ribbon så hittar du en massa. Du kan välja färg och bredd i vänsterspalten om du vill galla mer. Du kan också lägga till fler sökord i sökrutan om du vill hitta ett specifikt mönster.
Du kan också kolla på Billiga band, det kan finnas nåt där.

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...