Regnbågsask

Jag har suttit i butiken och demonterat det där bambudraperiet och det har blivit många rör. Eftersom dom är både lätta att limma och måla, så limmade jag en bunt av dom på en pappkartong och målade en regnbågsask  (inspirerad av att det var ju Pridefestival i Stockholm förra veckan)
Det var en vanlig wellpapplåda som jag klippte bort toppflikarna på och gjorde den lite lägre än längden på rören. Sen limmade jag rör i varierande tjocklek på alla sidor.
Lådan i original.
Det är ju lite varierande längd på de där rören också - jag försökte först hitta dom som var lika långa men sen gav jag upp, för det är ju inte så noga. Jag målade med akrylfärg. På insidan limmade jag ett regnbågsfärgat papper.
Eftersom jag glömde fota asken innan jag målade, så tänkte jag att då får jag göra en till för att visa hur det ser ut naturellt ... Till den använde jag en fyrkantig och hög låda, så den fick en palissad i tre våningar.
Vet inte riktigt vad jag ska ha den till, men jag har stuvat ner en flaska trälim och alla penslar i den tillsvidare ...

Read Comments

2 kommentarer:

Susanne sa...

Snygg!Bra ide.Det kanske även fungerar med vanliga pinnar från naturen?

Miris Skaparlusta sa...

Tack Susanne! Jo, det är klart man kan använda naturpinnar, fast dom bör ju vara ganska raka, och så ska man såga av dom också ...