Pärlkjolar

Jag kallar dom här för pärlkjolar istället för pärlhattar, men jag ska lägga in dom i inlägget Pärlhattar också, där det ju även finns andra "kjolar".
Här är "spetskjolar" i silver och guld. De är 17x15mm stora och kostar 1,50/st.


Dessa "caper" har jag ju sen tidigare i silverfärg (finns på pärlhattinlägget). De är 12mm höga och kostar också 1,50/st.
Jag gjorde ett par änglahängen av spetskjolarna. Under kjolen är det en stor kristalldroppe.Jag satte även en mindre pärla ovanpå droppen för att den inte skulle försvinna för mycket under kjolen. Sen är det förstås vingar, en kristallbicon som huvud och en daisy på toppen. Änglarna är sedan satta på hängefästen.
Min synnervsinflammation har nu nått sin peak och ska inte bli sämre utan förhoppningsvis snart börja gå tillbaks. Så mycket sämre kan det å andra sidan inte bli nu, så här ser jag med mitt högra öga ...
... kompakt dimma ....

Read Comments

0 kommentarer: