9 aug. 2012

Nitar

10 olika modeller, finns i stålfärg och brons (se längre ner i inlägget). Det här är nitar för tjockare underlag, t.ex. läder. Dom har alltså inte piggar som viks, utan har en "pinne" som man trycker genom ett hål, och sen slår man fast knappen på baksidan - eller limmar.
Priser: Nr 1 och 10 kostar 3 kr/st. Nr 4, 5 och 8 kostar 2 kr/st. Nr  2, 3, 6, 7 och 9 kostar 4 kr/st.
Modell nr1 - 15mm i diameter och kupig som ett halvklot. Nr 2 - 20mm, nr 3 - 18x19mm.
Nr 4 - 15mm - den här är tänkt att man kan limma på något i mitten. Nr 5 - 15mm, nr 6 - 25x16mm och nr7 - 25x18mm.
Jag hade inget runt "bling" som passade, men några såna här blommor har jag och dom funkar bra i nr 4.
Nr 8 - 17x11mm, den här är inte silvrig som de andra utan mer matt och mörk - den bronsfärgade är faktiskt snyggare. Nr 9 -  ca19x21mm och nr 10 - 12,7mm.
Det här är knappen på baksidan, som det alltså är meningen att man ska slå fast. Jag rekommenderar att man sätter dit en limklick också.
Här är baksidan på några av nitarna - med pinnen i mitten, den är några millimeter hög så man kan behöva lägga in ett extra lager om man använder ett tunnare skinn, som jag gjorde med armbandet.
Samma modeller fast bronsfärgade. Samma priser.
Fyrkantiga platta nitar som kan användas på tyg, då man bara viker in taggarna. De är 10x10mm och kostar 1 kr/st.
Som de fyrkantiga fast pyramidformade nitar. Guldfärgade och stål, 8x8mm. 1 kr/st.
Det här läderarmbandet med blomnitar hittar du här.

2 kommentarer:

jen sa...

Hej! Säljer du nitar för läder? Vart kan jag hitta själva webshopen? =)

Mvh Jenny!

Miris Skaparlusta sa...

Hej Jenny! Jag säljer inte för postleverans längre, utan bara i butiken i Boliden.

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...